Skip to main content

Wel zo fijn om duidelijk te hebben wat we van elkaar verwachten toch?

SPOT internet algemene voorwaarden

Dit zijn de Algemene Voorwaarden voor telecommunicatiediensten van SPOT Internet. Wij leveren een internetabonnement en eventueel daarbij behorende goederen.

In dit document leest u wat er allemaal geregeld is als u diensten of goederen van ons afneemt.

Meer informatie

Meer informatie over onze producten en diensten en de geldende tarieven vindt u op onze website, www.spotinternet.nl. We raden u aan regelmatig op onze website te kijken. Hebt u vragen over deze voorwaarden of wilt u meer informatie? Neem dan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. contact met ons op.

1 Als u klant wilt worden

1.1 Hoe wordt u klant?

Alle aanbiedingen die wij doen, bijvoorbeeld op onze website, zijn vrijblijvend. Op de website kunt u een dienst of product aanvragen. Indien deze aanvraag wordt goedgekeurd, ontvangt u een opdrachtbevestiging. Pas na het sturen van deze opdrachtbevestiging, komt de overeenkomst tot stand.

1.2 Gegevens

Als u een aanvraag hebt gedaan voor een abonnement, beoordelen we die. Daarvoor vragen we gegevens die we nodig hebben om uw aanvraag te verwerken en te beoordelen.

1.3 Beoordeling van de aanvraag

We voeren een (financiële) beoordeling uit op uw aanvraag. Het kan zijn dat we daarna twijfelen of u uw facturen kunt betalen. In dat geval kunnen we zekerheid van u vragen. Die zekerheid kan een borgstelling, bankgarantie of waarborgsom zijn.

1.4 Wanneer kunnen we uw aanvraag weigeren?

We hebben de vrijheid om een aanvraag te aanvaarden of te weigeren. We kunnen uw aanvraag voor een abonnement in ieder geval weigeren als:

  • U geen aansluiting kunt krijgen op een voor onze diensten bruikbaar netwerk. Bijvoorbeeld als u in een gebied woont waar we niet over een netwerk beschikken om u op aan te sluiten.
  • U minderjarig bent of geen IBAN bankrekening op uw naam heeft.
  • Uit de beoordeling blijkt dat er financiële risico’s zijn die wij niet willen lopen, ook niet na extra zekerheidstelling.
  • Blijkt dat u handelingsonbekwaam bent.
  • Als u niet (op tijd) de gevraagde gegevens heeft aangeleverd die we nodig hebben om uw aanvraag te beoordelen.
  • U weigert de gevraagde zekerheid te geven.
  • U verplichtingen uit eerdere overeenkomsten met ons niet bent nagekomen.

1.5 Bedenktijd als u uw overeenkomst via internet of aan de deur sluit

Als een overeenkomst via een verkoper aan huis of door een aanvraag via www.spotinternet.nl is aangevraagd, dan kunt u de aanvraag tot veertien kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst herroepen. Wanneer u om welke reden dan ook een later beroep kunt doen op het herroepingsrecht en de glasvezel al is aangelegd, dient u na annulering altijd de kosten van de aanleg van de glasvezel en onze overige investeringen te voldoen, omdat deze niet onder de reikwijdte van de herroepingstermijn vallen. Door het aangaan van de overeenkomst doet u expliciet afstand van het herroepingsrecht voor wat betreft de aanleg van de glasvezel en de overige investeringen die door ons worden gedaan. De kosten hiervoor zullen minimaal € 198,- bedragen. Deze kosten mogen in rekening worden gebracht omdat de glasvezel op maat voor u wordt aangelegd en hiervoor producten worden gebruikt die daarna niet meer te retourneren of door ons in te zetten zijn.

1.6 Overeenkomst is persoonlijk

De overeenkomst wordt met u persoonlijk gesloten.  U kunt deze niet zonder toestemming van SPOT Internet aan anderen overdragen.

2 Wanneer gaat uw abonnement in?

Nadat we de overeenkomst met u hebben gesloten, zorgen we ervoor dat de dienst zo snel mogelijk werkt. Het internetabonnement gaat pas in als de dienst werkt, hiermee start ook de minimale looptijd van het abonnement. Dit gebeurt op een datum die vooraf door u gekozen is, en nadat de levering van de dienst door ons is bewerkstelligd. De termijn hiervan is afhankelijk van uw adres en andere omstandigheden, hierover kan vooraf geen garantie worden gegeven.

 

3 Activatiekosten

Als we een dienst over een glasvezelaansluiting leveren, kunnen we activatiekosten rekenen. Dat is een standaardvergoeding die u op onze website vindt ten tijde van de aanmelding. Dit staat ook in de opdrachtbevestiging die u van ons ontvangt.

 

4 Hoe lang loopt uw overeenkomst?

De looptijd van een internetabonnement is minimaal 12 maanden, of langer in het geval van bijzondere acties. Deze is altijd opzegbaar met een opzegtermijn van één maand, na de initiële contractperiode, tenzij we iets anders met u afspreken.

 

5 Tijdelijk stoppen van de dienstverlening

Houdt u zich niet aan de verplichtingen uit de overeenkomst? Dan kunnen we de dienst tijdelijk stoppen, dit betekent dat we de overeenkomst opschorten. Dat kan alleen als we daar goede redenen voor hebben. We laten u dit van tevoren weten, tenzij het redelijk is dat dat niet van ons gevraagd kan worden. Als u binnen de door ons gestelde termijn uw verplichtingen alsnog nakomt, starten we de dienst weer. We kunnen in dat geval kosten in rekening brengen. Ook als we de dienst tijdelijk stoppen, blijft u verplicht om de overeengekomen bedragen te betalen. U kunt achteraf in dat geval geen schadevergoeding van ons eisen.

6 Wijziging van de overeenkomst

6.1 Wij willen de overeenkomst wijzigen

We kunnen de overeenkomst en de afgesproken tarieven wijzigen, de tarieven worden gewijzigd op basis van de inflatiecorrectie van het CBS. Als we dat doen, laten we u dat minimaal één maand van tevoren weten. Ook kunnen wij de rechten en verplichtingen van de overeenkomst aan een andere partij overdragen.

6.2 Verhuizen

U stelt SPOT Internet ten minste één maand van tevoren op de hoogte van de verhuizing. Als u verhuist naar een adres binnen het gebied waar SPOT Internet zijn diensten levert, dan loopt de overeenkomst door. Dan kunnen we samen bepalen op welke datum de beschikbare diensten op het nieuwe adres worden geleverd. Verhuist u naar een perceel waar SPOT Internet geen diensten kan leveren, dan stopt de overeenkomst met inachtneming van een maand opzegtermijn. Aan een verhuizing kunnen kosten verbonden zijn. De actuele tarieven vindt u op www.spotinternet.nl.

 

7 Opzeggen of beëindigen van een abonnement

7.1 Opzeggen van uw abonnement

U kunt te allen tijde uw abonnement opzeggen. U moet daarbij rekening houden met de opzegtermijn van één maand. Als datum van opzeggen geldt de dag waarop SPOT Internet de opzegging heeft ontvangen. SPOT Internet informeert u elektronisch over de ontvangst van de opzegging en van de datum waarop de levering van de dienst en het abonnement wordt beëindigd.

7.2 Opzeggen als u het niet eens bent met een wijziging

Veranderen we iets aan de Algemene Voorwaarden of aan de tarieven en bent u het niet eens met de wijziging? Dan kunt u de overeenkomst zonder kosten via onze klantenservice opzeggen. Dat kan met ingang van de datum waarop de wijziging ingaat. Uw opzegging moet voor de ingangsdatum van de wijziging bij ons binnen zijn of uiterlijk één maand nadat wij de wijziging kenbaar hebben gemaakt.

Opzeggen van de overeenkomst is niet mogelijk in het geval van de volgende wijzigingen:

* De wijziging heeft geen gevolgen voor u of valt in uw voordeel uit

* Vanwege de CBS indexatie op onze tarieven

* Indien de wijziging door de overheid of andere instatie verplicht is

7.3 Wanneer kunnen wij de overeenkomst beëindigen?

In het geval van een internetabonnement kunnen we uw overeenkomst opzeggen. We houden daarbij ook rekening met de opzegtermijn van één maand.

We kunnen de overeenkomst per direct beëindigen als:

  • U failliet gaat of surseance van betaling voor u is aangevraagd.
  • Voor u de toepassing van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen is aangevraagd.
  • U handelingsonbekwaam bent, onder bewind bent gesteld of op een andere manier niet zelf meer uw geld mag beheren.
  • U uw verplichtingen uit deze overeenkomst of uit een andere overeenkomst met ons niet nakomt en het daardoor terecht is dat we de overeenkomst beëindigen.
  • U een betalingsherinnering van ons hebt gekregen en u ook binnen de daarin genoemde termijn niet hebt betaald.

7.4 Overlijden

Als een klant overlijdt vervalt automatisch de overeenkomst. Op grond van een schriftelijke melding van overlijden wordt de overeenkomst per datum melding beëindigd.

 

8 Beschikbaarheid, onderhoud en storingen

8.1 Beschikbaarheid en werking van de dienst

We doen ons best om ervoor te zorgen dat onze dienstverlening zo goed mogelijk verloopt. Maar het is technisch onmogelijk om elke storing of beperking van onze dienstverlening te voorkomen. U hebt een apparaat nodig om onze diensten te kunnen gebruiken. Apparaten hebben verschillende mogelijkheden. Wat een apparaat kan, kan ook gevolgen hebben voor wat u met onze diensten kunt doen. Sommige laptops beschikken bijvoorbeeld niet over een 1.000Mbit/s netwerkkaart. Of een tablet kan een trage verbinding hebben door een verouderde WiFichip, terwijl onze verbinding wel goed werkt. Als er sprake is van een beperking van de dienstverlening door het apparaat dat door u wordt gebruikt, kunt u ons hiervoor niet aansprakelijk stellen.

8.2 Onderhoud

Als het netwerk wordt onderhouden, kan het nodig zijn dat tijdelijk (een deel daarvan) buiten gebruik wordt gesteld. Dit kan gevolgen voor u hebben, bijvoorbeeld omdat u uw dienst tijdelijk niet of niet volledig kunt gebruiken. Natuurlijk beperken we dit tot het minimum. Is het toch nodig om het netwerk buiten gebruik te stellen en heeft dit merkbare gevolgen voor u? Dan maken we dit op tijd bekend, tenzij dat niet kan.

8.3 Een storing

Merkt u dat uw dienst niet goed werkt? Meld dat dan zo snel mogelijk aan ons. Zodra storingen bij ons bekend zijn, onderzoeken we ze en proberen we ze zo snel mogelijk te verhelpen. Het kan zijn dat we uw medewerking nodig hebben bij ons storingsonderzoek. U bent dan verplicht om mee te werken. We betalen in principe de kosten van een storingsonderzoek en het oplossen van de storing. Blijkt uit ons onderzoek dat de storing zit in apparatuur die u op ons netwerk hebt aangesloten? Of dat de storing is ontstaan door u, door iets waar u iets aan had kunnen doen of door iets wat toch voor uw rekening komt? Dan kunnen we de kosten bij u in rekening brengen.

8.4 Compensatie na een storing

Hebt u een door ons geleverde openbare elektronische communicatiedienst door een storing meer dan 12 uren achter elkaar niet kunnen gebruiken? Dan hebt u recht op een compensatie. De compensatie is in de telecomwet vastgelegd en bedraagt een dertigste deel van de maandelijkse vaste abonnementsvergoeding per 24 uur, met een minimum van € 1,00. 

 

9 Verandering aan een dienst

We kunnen een dienst veranderen of beëindigen om (bedrijfseconomische) redenen. Dat kunnen we ook doen omdat we moeten voldoen aan regels die in of volgens de wet gesteld worden en/of zodat we blijven voldoen aan de eisen van de tijd en de stand van de techniek. We doen ons best om wijzigingen door te voeren zonder dat dat gevolgen heeft voor de dienst en de door u gebruikte apparaten. Als dat niet kan en als we voorzien dat de wijziging gevolgen voor u heeft, laten we u dat vooraf weten. Dat doen we zo snel mogelijk en in ieder geval een maand van tevoren. Denken we dat een wijziging grote gevolgen voor u kan hebben? Dan nemen we, als dat kan, een langere termijn. We laten u dan minimaal 3 maanden van tevoren weten dat we met de dienst stoppen. Als dat kan, bieden we u een vervangende dienst.  Uw abonnement eindigt uiterlijk op de datum waarop we met de dienst stoppen.

 

10 Het gebruik van de dienst

10.1 U bent verantwoordelijk voor het gebruik van uw dienst

Als u een dienst van ons afneemt, bent u als klant verantwoordelijk voor het gebruik. Ook als iemand anders uw dienst gebruikt en u dat niet weet of er geen toestemming voor hebt gegeven. Alle kosten door het gebruik van uw dienst betaalt u. Heeft het elektronisch communicatieverkeer er last van dat u de dienst gebruikt? Of van apparaten die u hebt aangesloten en die niet door ons geleverd zijn maar door u uitgekozen? Bijvoorbeeld omdat zij storing veroorzaken? Dan bent u verplicht om de instructies op te volgen die we u geven, bijvoorbeeld het vervangen van apparaten. Als die instructies financiële gevolgen hebben, moet u die accepteren.

10.2 Gedragsregels waar u zich aan moet houden

Het is belangrijk dat u zich aan de volgende regels houdt:

  • Onze diensten zijn bestemd voor eigen, redelijk en normaal gebruik. Daarmee bedoelen we persoonlijk gebruik voor privédoeleinden. We vertrouwen erop dat u onze diensten alleen op die manier gebruikt.
  • U mag alleen apparaten aansluiten die voldoen aan de wettelijke vereisten die voor apparaten gelden. Bijvoorbeeld eisen op het gebied van veiligheid. Zo brengt u de werking van ons netwerk niet in gevaar.
  • We vertrouwen erop dat u onze medewerkers altijd met respect behandelt.
  • We vertrouwen erop dat u de dienst niet gebruikt op een manier die strafbaar is of onrechtmatig tegenover ons en/of een ander persoon of bedrijf. Strafbaar en/of onrechtmatig gebruik zijn:
  • Versturen van spam.
  • Openbaar maken of verspreiden van kinderporno of andere strafbare porno.
  • Verspreiden van (computer)virussen of andere bestanden die de (goede) werking van onze software of die van anderen kunnen beschadigen.
  • Bedreigen van personen.
  • Illegaal downloaden.
  • Zonder toestemming het adres van iemand gebruiken waardoor het lijkt alsof u de afzender van een bepaald bericht bent.
  • Iemand anders lastigvallen of inbreuk maken op de rechten en het persoonlijk leven van iemand anders.
  • Storingen of overlast veroorzaken.
  • Inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van ons en/of derden.
  • Een dienst commercieel exploiteren.
  • Onbevoegde toegang geven tot het netwerk of een dienst.

Houdt u zich niet aan deze regels voor redelijk gebruik van uw dienst? Dan kunnen we maatregelen treffen. Bijvoorbeeld het tijdelijk stopzetten van de dienst of het opzeggen van de overeenkomst.

 

11 Tarieven

11.1 Onze tarieven

Voor de diensten die u bij ons afneemt betaalt u de vastgestelde tarieven. Onze tarieven vindt u onder andere op onze website. De tarieven kunnen bestaan uit de volgende bedragen:

  • Een eenmalig bedrag, bijvoorbeeld activatiekosten.
  • Maandbedrag: een bedrag dat u periodiek betaalt, vaak per maand, bijvoorbeeld abonnementsgeld.
  • Eventuele kortingen die verleend zijn vanwege een actie.

Bij het vaststellen van de bedragen die u aan ons moet betalen, zijn onze gegevens beslissend, tenzij u aantoont dat onze gegevens niet kloppen. Bij het vaststellen van deze gegevens zijn we zo zorgvuldig als u van ons kunt verwachten.                             

11.2 Als uw abonnement start tussen 2 factuurperiodes

We hebben vaste factuurmomenten in een maand. Ligt het moment van activatie van de dienst tussen twee factuurmomenten?  Dan brengen we voor elke dag dat het abonnement gestart is voorafgaand aan het factuurmoment, 1/30e deel van het maandbedrag in rekening. 

12 Betaling

12.1 De factuur

De factuur ontvangt u van ons digitaal via het bij ons bekende e-mail adres. De factuur wordt omstreeks zeven dagen voor de incassodatum verstuurd.

12.2 Incasso en betaling

Het bedrag dat u ons moet betalen, schrijven we van uw bankrekening af via automatische incasso. Maandbedragen schrijven we rond de 1e van de maand van uw bankrekening af. Deze datum geldt tevens als uiterlijke betaaldatum. We kunnen vragen dat u eenmalige vergoedingen en het maandbedrag vooruitbetaalt.

12.3 Als u niet op tijd betaalt

Als de inning van de automatische incasso mislukt, krijgt u een betalingsherinnering. Hebt u niet betaald als de termijn in die betalingsherinnering voorbij is? Dan krijgt u een tweede herinnering. Als na afloop van de daarin gestelde betalingstermijn nog geen betaling heeft plaatsgevonden, krijgt u een afsluitbericht.

Daarna zetten we de dienst uit en eindigt de overeenkomst op de datum van afsluiting. We brengen u dan ook de afsluitkosten, incassokosten en de wettelijke rente in rekening.

12.4 Als u het niet eens bent met de in rekening gebrachte bedragen

Bent u het niet eens met de bedragen die we u in rekening brengen? Dan moet u dat binnen 30 dagen na de incassodatum aan ons laten weten. Als die 30 dagen voorbij zijn, gaan we ervan uit dat u het eens bent met de factuur. Bent u consument? En kon u niet eerder ontdekken dat de factuur niet klopte? Dan houden we u niet aan die 30 dagen.

12.5 Producten

Als u producten bij ons heeft aangeschaft, dan krijgt u daarvoor een losse factuur. Het bedrag van deze factuur schrijven we eenmalig van uw bankrekening af, tenzij we dat anders met u hebben afgesproken.

 

13 Aansprakelijkheid

13.1 Wanneer zijn we aansprakelijk?

We zijn alleen aansprakelijk voor schade als die schade is ontstaan door een tekortkoming bij de uitvoering van een internetabonnement of de levering of installatie van de diensten die volgens de wet of volgens de geldende opvatting aan ons toerekenbaar is. De aansprakelijkheid is beperkt tot hetgeen de verzekeraar uitkeert per schadegeval. Veroorzaken we schade met opzet of omdat we roekeloos zijn en terwijl we weten dat de schade daaruit zou ontstaan? Dan zijn we wel volledig aansprakelijk.

13.2 Wanneer zijn we niet aansprakelijk?

We zijn niet aansprakelijk voor schade die hierboven niet genoemd wordt. Gebruikt u de dienst voor uw beroep of bedrijf? Dan zijn we niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals bijvoorbeeld winst of besparingen die u misloopt, verlies of misbruik van gegevens, leegloop van personeel, goodwill of boetes en vergoedingen die u aan anderen moet betalen. Fouten van andere aanbieders kunnen ons niet aangerekend worden. Bijvoorbeeld aanbieders van contentdiensten, zoals apps en televisiediensten.

13.3 Wanneer bent u aansprakelijk?

U bent aansprakelijk voor schade als die schade is ontstaan door een tekortkoming die volgens de wet of volgens de geldende opvatting aan u toe te rekenen is. Bent u consument, dan bent u alleen aansprakelijk voor bedrijfs- of gevolgschade van ons, als die schade met opzet is ontstaan of door roekeloosheid en terwijl u wist dat die schade daaruit zou ontstaan. Zijn er anderen die vinden dat ze recht op schadevergoeding hebben door het gebruik dat van uw diensten is gemaakt? Dan vrijwaart u ons daartegen.

13.4 Melden van schade

Schade, ook aan van ons gekochte diensten en producten, moet u zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden na levering, schriftelijk aan ons doorgeven. Als u dat niet binnen die termijn doet, hebt u geen recht op een vergoeding. Voor consumenten geldt dit niet als u duidelijk maakt dat u niet op tijd of schriftelijk had kunnen reageren.

13.5 Overmacht

Soms kan SPOT Internet niet voldoen aan de verplichtingen omdat niet door ons te beïnvloede machten dat verhinderen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan natuurrampen of langdurige stroomstoringen. SPOT Internet doet dan een beroep op overmacht. Gedurende de periode waarin wij ons beroepen op overmacht, bent u niet verplicht om te betalen voor de afgenomen diensten. Als de overmacht langer dan 30 dagen duurt hebben wij het recht de overeenkomst te beëindigen. We stellen u dan schriftelijk op de hoogte.

14 Heeft u een klacht?

Bent u consument? Dan kunt u een klacht over hoe de overeenkomst tot stand komt of uitgevoerd wordt, indienen bij de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen. Dat kunt u alleen doen binnen 12 maanden nadat het meningsverschil is ontstaan.

Voordat u naar de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen gaat, moet u eerst uw klacht bij ons indienen. Hoe u dat doet, staat op onze website. Als u niet eerst uw klacht bij ons meldt, neemt de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen uw klacht niet in behandeling. We kunnen een geschil alleen bij de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen aanbrengen als u hebt aangegeven dat u dat goed vindt.

De Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen behandelt meningsverschillen volgens een reglement. Als u daar om vraagt, krijgt u dat reglement toegestuurd. De beslissingen van de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen gelden als bindend advies. Dat betekent dat u niet in hoger beroep kunt gaan tegen een beslissing van de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen.  Wel kunt u het bindend advies achteraf laten toetsen door de rechter. Als u een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen betaalt u daar een vergoeding voor.

U kunt uw klacht direct voorleggen bij de Geschillencommissie NLconnect Internet, TV en Bellen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. U kunt geschillen ook voorleggen aan de rechter. Het is aan u of u voor de Geschillencommissie of voor de rechter kiest. Op uw overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.

 

15 Privacy

15.1 We verwerken uw gegevens om onze diensten te kunnen leveren

Als we onze dienstverlening uitvoeren, verwerken we uw gegevens. Bijvoorbeeld uw persoons-, verkeers- en locatiegegevens. We houden ons daarbij aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming en Hoofdstuk 11 van de Telecommunicatiewet. U vindt deze onder andere op www.overheid.nl. Hoe we uw gegevens verwerken en beschermen en welke keuzes u daarin kunt maken, staat in ons privacy statement. U vindt het privacy statement op onze website. We kunnen het privacy statement aanpassen als er nieuwe ontwikkelingen zijn. We raden u aan het privacy statement regelmatig te lezen. Zo weet u hoe we uw gegevens verwerken en beschermen.

15.2 Verwerking voor commerciële doeleinden

 We verwerken uw persoonsgegevens op basis van de overeenkomst om bijvoorbeeld de juiste informatie over de dienstverlening te kunnen geven. Wanneer u toestemming heeft gegeven om de persoonsgegevens voor commerciële doeleinden te gebruiken, dan kunnen we de gegevens hiervoor ook gebruiken.

 

16 Veiligheid van uw diensten

16.1 Wat doen wij voor uw veiligheid?

We nemen alle technische en organisatorische maatregelen die nodig zijn om het netwerk en onze diensten zo goed mogelijk te beveiligen. We filteren e-mailberichten op spam en virussen. Als we een reden hebben om aan te nemen dat een voor u bedoeld e-mailbericht een spambericht is of een virus heeft, kunnen we dit bericht tijdelijk verplaatsen en/of verwijderen. We doen ons best om alle spamberichten en virussen uit de voor u bedoelde e-mailberichten te filteren. Ook doen we ons best om alleen spamberichten of berichten met een virus te verplaatsen of te verwijderen. We kunnen niet garanderen dat alle spamberichten en virussen worden verplaatst of verwijderd. Of dat er nooit een bericht wordt verplaatst of verwijderd dat geen spambericht is of geen virus heeft. Neemt u een dienst van ons af? Dan stemt u ermee in dat we software gebruiken waarmee we voor u bestemde e-mailberichten filteren op spam en virussen.

16.2 Wat kunt u zelf doen?

We bieden een telecommunicatiediensten aan voor consumenten. Als u deze dienst gebruikt, kunnen daar soms veiligheidsrisico’s aan zitten. Bijvoorbeeld vanwege de beveiliging van de apparatuur die u gebruikt. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u de apparatuur veilig gebruikt.

 

17 Rechts- en forumkeuze

Op al onze overeenkomsten, dienstverlening en daaruit voortvloeiende handelingen is het Nederlands recht van toepassing. Als er sprake is van een geschil dat niet aan de geschillencommissie is voorgelegd, is de bevoegde rechter van de Rechtbank Oost-Brabant bevoegd van dit geschil kennis te nemen.